Polityka prywatności

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych klientów jest Justyna Witkowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Adwokacka Adwokat Justyna Witkowska w Szczecinie przy ul. Jerzego Janosika 17.

Kontakt z Administratorem danych osobowych możliwy jest za pośrednictwem korespondencji e-mail adwokat@jwitkowska.pl, bądź telefonicznie pod numerem +48 791 789 017.

Podstawy przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe klientów przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane osobowe dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, a przed zawarciem umowy, jak również, gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Jeżeli klient korzysta z formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.adwokatwitkowska.pl, podstawą przetwarzania danych osobowych klienta jest wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych podanych w formularzu. Wyrażenie zgody przez klienta jest dobrowolne, a jednocześnie konieczne w celu skontaktowania się z Kancelarią za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Cele przetwarzania danych osobowych

Dane klientów przetwarzane są wyłącznie w celu świadczenia usług prawniczych przez adwokatów i aplikantów adwokackich, przy zachowaniu tajemnicy adwokackiej i zgodnie z przepisami ustawy Prawo o adwokaturze. Po zakończeniu świadczenia usług prawnych dane osobowe klienta przechowywane będą przez czas niezbędny do zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów albo zabezpieczenia lub dochodzenia roszczeń i po tym czasie zostaną usunięte, nie dłużej jednak niż 5 lat od zakończenia świadczenia usług prawnych.

Zakres przetwarzanych danych osobowych

Administrator danych osobowych nie udostępnia i nie sprzedaje danych osobowych klienta podmiotom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, w których udostępnienie danych wymagane jest przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Dane osobowe klienta mogą natomiast zostać powierzone podmiotom świadczącym usługi księgowe na rzecz Kancelarii, które zapewniają wysoki stopień ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych klientów.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Adwokat zapewnia wysoki stopień ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych klientów, z zachowaniem obowiązków wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych RODO.

Dane osobowe klientów zabezpieczone są m.in. poprzez korzystanie z bezpiecznego serwera poczty elektronicznej, szyfrowane nośniki danych spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa, jak również fizyczne zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich.

Uprawnienia klienta

Klient w zakresie przetwarzania danych osobowych przez Administratora danych osobowych ma prawo:

  • dostępu do swoich danych osobowych, w tym żądania ich sprostowania, przeniesienia na rzecz innego administratora danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,

  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, przy czym cofnięcie zgody uniemożliwia dalsze wykonywanie umowy łączącej klienta z adwokatem i jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o rozwiązaniu umowy przez klienta,

  • sprzeciwu i wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli w ocenie klienta przetwarzanie jego danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych,

  • bycia zapomnianym, tj. żądania usunięcia danych osobowych przez klienta lub ograniczenia ich przetwarzania, o ile nie narusza to obowiązków spoczywających na Administratorze danych osobowych.